Telefonistverktyg

Internt eller externt?

Telefonisten är företagets ansikte utåt. Med ett telefonistverktyg kan du ansluta telefonister som kan samarbeta eller rycka in vid behov. Antingen sköts det internt med egna resurser – eller så använder du iCentrex Extern Telefonist. Oavsett vilket ni väljer har alla telefonister effektiva redskap som gör det enkelt, snabbt och effektivt att hantera alla inkommande samtal.

Kort om funktioner

  • God överblick och realtidsinformation direkt
  • Ser allt som händer på företagets användare, köer och grupper
  • Inkommande samtal presenteras med kontaktinformation
  • Snabbknappar för att skicka meddelanden till sökt kollega både via chatt, e-post och SMS
  • Obegränsade sökfunktioner
  • Mycket mer.

Behövs det ibland en extra hand?

En extern telefonist finns som en trygg resurs om behovet finns att outsourca företagets telefonistfunktioner permanent, eller endast vid behov. Professionella telefonister kan vara fullt integrerade i din telefonilösning och ger ett personligt bemötande till era kunder.

Med en extern telefonist kan er svarsfrekvens höjas och väntetider reduceras. Samtal till telefonisterna kopplas automatiskt så fort någon agent blir tillgänglig – vilket gör att svarstiderna sällan överstiger 10 sekunder.

Aktivera externa telefonisttjänsten efter dagsbehovet. Koppling till den externa telefonisten kan finnas på enskilda individer, gruppnummer eller hela företag. Samtal kan därför styras vidare även om alla är upptagna eller om inkommande samtal kommer under natten eller på röda dagar.

Köfunktionalitet - ett värdefullt serviceverktyg

Med ett kösystem kan inringande uppleva ett positivt välkomnade och omhändertagna. Ge inringande relevant information om kölängd och uppskattad väntetid. Erbjud dem att bli uppringda med bibehållen köplats så snart någon av dina agenter blivit ledig, utan att behöva sitta med luren i handen.

Det finns även även en rad möjligheter att styra till vilka agenter som de inringade samtal ska kopplas till. T.ex ekonomifrågor, lagerfrågor eller administration. Det finns en rad möjligheter – samt ett noggrant statitikverktyg som hjälper er att hålla på alla samtal.

Agenter såväl som supervisors kan vara fullt mobila, arbeta med softphones, bärbara DECT-telefoner, skrivbordstelefoner eller en flexibel kombination av alla redskap. Det går att få – i realtid – en perfekt överblick över allt som händer, en förutsättning för att kunna leda verksamheten.

Varje kö kan monitorers med antal samtal i kö, information om inloggade/lediga/utloggade agenter, kötider, tappade samtal och uppnått servicenivåmål.

Supervisorn slipper vara kontrollant och kan istället agera som coach för att stötta individen och gruppen och öka företagets mängd nöjda kunder.