Callcenter

Är telefonin ert främsta redskap?

Kul! Telefonin är ett oerhört starkt och värdefullt verktyg. Ett callcenter-verktyg hjälper er att hantera mer komplexa köstrukturer, ni får möjlighet att prioritera mellan köerna och på så sätt säkerställa att alla inkommande samtal hanteras på bästa möjliga sätt.

Vad är ett Callcenter?

Vår lösning levereras som en molntjänst vilket innebär en enkel och okomplicerad driftsättning. Tjänsten innebär att ni får en helhetstjänst där det enda som krävs är personal som kan ta hand om kunderna. Tjänsten går att programmera efter era önskemål och går därför enkelt att integrera med befintliga system för ärendehantering/CRM. 

Några nyckelfunktioner

  • Hantering av telefoni och chatt
  • Callback (återuppringning – tvingande eller frivillig)
  • Språkhantering
  • Inmatning av kundnummer/ärendenummer
  • Omfattande statistikfunktioner
  • Larmfunktion via mail/SMS vi vissa händelser

Varför ett callcenter?

Ett callcenter ansvarar för att – i realtid – ta emot och fördela inkommande kundkontakter på bästa möjliga sätt. Handläggare loggar in för att ta samtal (eller chatt) från kunderna. Samtidigt som utförlig statistik loggas för allt som sker – på sätt får ni enkelt en pålitlig överblick.

Ett av tjänstens styrkor är den omfattande möjligheten att ta fram statistik och rapporter.

Tjänsten har framtagits för att vara ett optimalt verktyg för de verksamheter som hanterar en telefonintensiv kundsupport genom att vara en trygg och pålitlig tjänst.